Porady

Sprzedaż samochodu – jak najskuteczniej sprzedać używany samochód?

Sprzedaż samochodu – jak najskuteczniej sprzedać używany samochód?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Odpowiednie przygotowanie auta do sprzedaży może przyczynić się do uzyskania za nie zdecydowanie większej kwoty. Atrakcyjna, szczegółowa oferta będzie znacznie bardziej interesująca dla kupujących – warto dowiedzieć się, co zrobić, by sprzedać samochód na jak najlepszych warunkach.

Jak przygotować samochód do sprzedaży?

Większość kierowców szuka samochodów przez internet – pierwszą stycznością z danym egzemplarzem jest najczęściej ogłoszenie na odpowiednim portalu. Na samym początku najistotniejsze są zazwyczaj kwestie wizualne: zadbane, estetyczne auto z pewnością wzbudza zaufanie, dzięki czemu możemy liczyć na większe zainteresowanie od kupujących. Jak przygotować samochód? Mowa nie tylko o wizycie na myjni i przygotowaniu karoserii, lecz także o pielęgnacji wnętrza. Przed sfotografowaniem pojazdu lub zaproszeniem potencjalnego nabywcy na oględziny, warto odkurzyć środek auta, wyczyścić tapicerkę czy zainwestować w przyjemny zapach.

Kolejnym krokiem będzie zrobienie odpowiednich zdjęć – najważniejszym czynnikiem jest tutaj dobre światło. Najlepiej, by było to oświetlenie naturalne; w innym przypadku kolory mogą wyglądać inaczej niż w rzeczywistości. Istotny jest także odpowiedni kadr, tak aby auto nie było z żadnej strony „ucięte”. Jeżeli zdjęcia są już gotowe, pozostaje tylko umieścić ofertę w internecie.

Co powinno zawierać ogłoszenie sprzedaży auta?

Chcąc napisać atrakcyjne i zachęcające ogłoszenie, należy skupić się przede wszystkim na przedstawieniu najważniejszych informacji o stanie technicznym auta. Kluczowe będzie podanie przebiegu oraz numeru VIN, który pozwoli kupującym zweryfikować historię samochodu. Rocznik, pojemność silnika, wariant wyposażenia – wszystkie z tych danych powinny również znaleźć się w ofercie. Oprócz „suchych” informacji warto także dodać opis, zwracając szczególną uwagę na ewentualne usterki czy historię napraw. Musimy pamiętać, by nie pominąć żadnej istotnej kwestii – w przeciwnym wypadku nabywca może szybko stracić do nas zaufanie i zrezygnować z zakupu.

Gdzie umieścić ofertę sprzedaży samochodu?

Decydując się na sprzedaż samochodu, możemy skorzystać na przykład z portali społecznościowych czy stron dedykowanych tego typu ogłoszeniom. Jeśli chcemy zapewnić jak najlepsze warunki dla kupujących, by zwiększyć zainteresowanie ofertą, warto zwrócić uwagę na funkcjonalność poszczególnych witryn. Niektóre portale, takie jak Carvago, zapewniają nawet możliwość przygotowania szczegółowego raportu technicznego dla nabywcy, a także dostawę pod wskazany adres. Dzięki temu możemy poszerzyć grono potencjalnych kupujących i sprzedać samochód również osobom mieszkającym daleko od nas. Co więcej, przejrzysta, wygodna w obsłudze strona będzie znacznie bardziej zachęcająca przy zakupie. Do tego należy sprawdzić wysokość ewentualnych opłat i prowizji, które będziemy musieli wnieść za publikację ogłoszenia.

Jak wycenić samochód?

Znalezienie złotego środka podczas wyceny samochodu to niezwykle istotna sprawa. Wybór kwoty, która zadowoli zarówno kupującego, jak i sprzedającego, jest jednak bardzo trudnym zadaniem. Na wartość wpływa m.in. przebieg, kraj pochodzenia czy wyposażenie samochodu. W pierwszej kolejności powinniśmy zorientować się, jak wygląda obecna sytuacja na rynku – najlepiej zrobić to poprzez przeglądanie ofert tego samego modelu w podobnym stanie technicznym. Tak określony zakres cen może wciąż być dość szeroki. Aby mieć maksymalną pewność w kwestii wartości auta, możemy skorzystać z różnych serwisów online lub wsparcia specjalistycznych firm zajmujących się wyceną pojazdów.

Fot. Youssef D/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*