Artykuł sponsorowany
Pakowanie przesyłek stanowi pewnego rodzaju wyzwanie – w końcu nigdy nie wiesz, co stanie się z paczką w trakcie transportu. Tak czy inaczej, Twoim obowiązkiem jest jak najlepiej przygotować wysyłkę na podróż, uwzględniając możliwe do wystąpienia warunki atmosferyczne czy potencjalną szansę na uszkodzenia mechaniczne.
Podstawową kwestią, o którą musisz zadbać, pakując przesyłkę, jest odpowiedni pojemnik, który zabezpieczy wysyłany przedmiot. Najlepsze do tego celu będą kartony duże lub małe, w zależności od rozmiarów towaru. Zwróć uwagę na to, by rozmiar zewnętrznego opakowania był jak najbardziej zbliżony do wymiarów wysyłanego przedmiotu. Jest to łatwe w przypadku książek czy miękkich materiałów, którym możesz nadać niemal dowolny kształt – problem zaczyna się jednak tam, gdzie wysyłka musi zawierać rzeczy o nieregularnych kształtach. W takiej sytuacji najlepiej będzie wybrać najmniejszy karton, w którym zmieści się wysyłana rzecz, a następnie wypełnić wolną przestrzeń styropianem, materiałem, gazetami lub biodegradowalnymi wypełniaczami. W ten sposób zabezpieczysz przedmiot przed dodatkowym uszkodzeniem. Oczywiście, jeśli musisz nadać kurierem przedmiot ze szkła lub innego kruchego materiału, konieczne będzie dodatkowe zabezpieczenie go przed pakowaniem. Posłużyć do tego może bąbelkowa folia, która neutralizuje negatywny wpływ upadków czy ruchu paczki podczas transportu.
Zapakowanie przesyłki to tylko pierwszy krok. Następnie musisz dodatkowo ją zabezpieczyć. Jeśli wysyłasz szkło lub inne delikatne materiały, koniecznie opisz karton odpowiednimi hasłami, na przykład: „Uwaga! Szkło!” albo „Ostrożnie! Nie rzucać!”. Takie informacje pozwalają firmom transportowym zorientować się, że paczkę należy traktować delikatniej (na przykład podczas rozładunku, załadunku i samej jazdy). Ważne jest również porządne zaklejenie kartonu. Może posłużyć do tego zwykła taśma do malowania – po prostu zadbaj, by przesyłka nie otworzyła się podczas transportu i przenoszenia jej przez kuriera. Oklej karton odpowiednią etykietą – postaraj się, by była wyraźnie wypisana (najlepiej wydrukowana lub wypisana drukowanymi literami). Dla pewności możesz umieścić ją w przezroczystej koszulce i zakleić brzeg taśmą – w ten sposób będziesz wiedział, że adres nie stanie się nieczytelny z powodu zawilgocenia (na przykład podczas deszczu).
Jeżeli wysyłasz paczkę do znajomego lub robisz to jednorazowo, zapewne zależy Ci tylko na stabilnym zapakowaniu przesyłki i bezpiecznym jej przewozie. Jeżeli jednak zajmujesz się prowadzeniem działalności, na pewno zależy Ci na czymś więcej. Dla młodych firm istotne jest to, aby klienci ocenili ich usługi jako jakościowe i chcieli wrócić po nie w przyszłości. Jako osoba nadająca paczkę nie masz wpływu na zachowanie kuriera czy szybkość działania firmy transportowej – możesz jednak zadbać o zdrobienie dobrego wrażenia na osobie, która otrzyma przesyłkę od Ciebie. Świetnym pomysłem będzie estetyczne zapakowanie każdego przedmiotu. Wymaga to pracy, ale naprawdę się opłaca, ponieważ klienci docenią Twoje starania. Do promocji przydatne mogą okazać się również naklejki z logo Twojej firmy. Pozytywne wrażenie zrobią również bez wątpienia drobne „dodatki” takie jak kilka minicukierków czy kartka z podziękowaniami za skorzystanie z Twoich usług. Te rzeczy nie kosztują wiele, ale mogą wiele zmienić, jeśli chodzi o Twój PR.
Fot.: RoseBox/unsplash.com