Pozycjonowanie – niezbędny element nowoczesnego marketingu

Prowadzenie własnej firmy w sieci nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Wielu przedsiębiorców działających w branży e-commerce wśród zalet rynku sprzedaży internetowej wymienia wysoką dostępność i wiele możliwości zarobku, a wśród wad – dużą, bezwzględną konkurencję. Podstawowym środkiem do działania z niewystarczającą popularnością witryny na tle innych jest pozycjonowanie SEO, które zwiększa popularność wybranej witryny na tle innych i polega na poprawie jej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Większość internautów poszukując towaru lub usługi wykorzystuje w tym celu właśnie wyszukiwarkę treści. Warto się na niej znaleźć na jak najwyższej możliwej pozycji.

Podstawowe działania SEO

Pozycjonowanie zagraniczne, krajowe oraz lokalne to niezwykle istotny element współczesnego marketingu, dzięki któremu można osiągnąć znacznie lepsze wyniki finansowe firmy, przyspieszyć jej rozwój i umożliwić ekspansję także na inne rynki. W ramach pozycjonowania, dobra agencja SEO powinna zrealizować szereg różnych czynności. Wszystkie są tak samo istotne z punktu widzenia efektywności działań i wszystkie mają wpływ na to, jak szybko osiągniesz dobre wyniki.

Pierwszą i najważniejszą czynnością, którą wykonuje się jeszcze przed rozpoczęciem pozycjonowania, jest audyt. Proces ten polega na dogłębnej i precyzyjnej analizie wybranej strony pod kątem jej obecnego stanu SEO. Programiści i pozycjonerzy dzięki uzyskanym informacjom mogą stworzyć indywidualny plan działania i zaplanować strategię.

Działania on-site obejmują przeprowadzenie wielu czynności bezpośrednio na stronie internetowej. Warto wyróżnić spośród nich optymalizację i modyfikację kodu źródłowego, przyspieszenie jej działania, zmianę hierarchi nagłówków czy też poprawę jej struktury. Ponadto należy zadbać o aspekt wizualny i użytkowy wybranej witryny (UX i UI).

W ramach działań off-site agencja przeprowadzi między innymi proces pozyskiwania linków zwrotnych, które prowadzą bezpośrednio do Twojej witryny. Kiedyś algorytm Google brał po uwagę liczbę linków i na tej podstawie ustalał prawidłową pozycję strony na tle innych. Teraz jednak liczy się jak najwyższy ranking strony, na której został umieszczony. W ten sposób firma Google zakończyła popularność farm linków wśród pozycjonerów.

Na co zwracać uwagę podczas realizacji celów?

Najważniejsze jest to, aby podczas pozycjonowania wyznaczyć sobie realny cel możliwy do zrealizowania. Wielu przedsiębiorców błędnie zakłada, że w trakcie pozycjonowania ich strona powinna zająć pierwsze miejsce w wybranej frazie kluczowej, tak naprawdę jednak w większości przypadków jest to zupełnie niemożliwe bez zaangażowania ogromnych środków finansowych. Właśnie z tego względu warto skorzystać z oferty agencji SEO dobrze znanej na rynku, która ma za sobą dużo sukcesów.

Fot. Tumisu/pixabay.com

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.