Lata 80

Ferrari z lat 80. – te auta dalej kosztują majątek

Ferrari z lat 80. – te auta dalej kosztują majątek
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Lata 80. to czas, w którym wyprodukowanych zostało wiele prestiżowych samochodów. Niektóre z modeli do dziś cieszą się ogromną popularnością i uznaniem, a ich cena nadal pozostaje bardzo wysoka. 

Ferrari Testarossa – czerwona głowa

Jednym z wielu supersamochodów oferowanych przez Ferrari jest model Testarossa, który produkowany był w latach 1984-1996. Auto w błyskawicznym czasie zyskało sławę na całym świecie. Testarossa było następcą Berlinetta Boxera, który był produkowany przez okrągłe dwadzieścia lat. Nowy model po raz pierwszy zaprezentowany został w Paryżu – można było podziwiać jego kunszt i wiele innowacyjnych rozwiązań jak na tamte lata. 

Głównym założeniem projektantów, podczas pracy nad Ferrari Testarossa, było stworzenie samochodu dostosowanego nie tylko do torów wyścigowych, ale także do zwykłych dróg. Takie podejście sprawiło, że Ferrari umocniło swoją pozycję na rynku, docierając do szerszego grona osób. To, czym wyróżniał się nowy model, to znacznie ulepszony system chłodzenia. Chłodnica została umieszczona przed tylnymi kołami, co ograniczyło nadmierne nagrzewanie się kabiny pasażerskiej. Testarossa zachwycała również swoimi znakomitymi osiągami, które były możliwe dzięki zredukowanej masie pojazdu. Na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych Ferrari Testarossa zrobiła prawdziwą furorę w m.in. w Stanach Zjednoczonych. Podobnie jak dzisiaj, samochód ten był symbolem luksusu i prestiżu. Obecnie cena egzemplarzy z końcowych lat produkcji wynosi około 500 000 złotych.

Ferrari F40 – najlepszy z najlepszych

Ferrari F40 to prawdziwa legenda. Zostało wyprodukowane pod włoską marką w 1987 roku i do dzisiaj cieszy się ogromną popularnością. Początki tego modelu pokryły się z datą, w której Ferrari obchodziło swoje czterdziestolecie, co dodatkowo nadaje F40 uroku i niepowtarzalności. Niestety był to ostatni pojazd, który powstał za życia Enzo Ferrariego, którego marzeniem było stworzenia pojazdu, jakiego świat jeszcze nie widział. Projektanci doskonale wykonali swoje zadanie – Ferrari F40 było po prostu niezastąpione.

Samochód zachwycał swoim wyglądem oraz niesamowitymi osiągami. Analizując jego konstrukcję, wyposażenie i wygląd zewnętrzny, trudno było dostrzec chociaż jedną wadę. F40 było doskonałe pod każdym względem. Prezentowany model przyspieszał do setki w 4,1 sekundy i rozpędzał się do zawrotnych 324 km/h. Jednostką napędową był podwójnie turbodoładowany agregat o sześciu cylindrach ułożonych w sposób widlasty. Jego moc wynosiła 478 KM dla 7000 obr./min oraz 577 Nm momentu obrotowego dla 4000 obr./min. Jeśli chodzi o wyposażenie, model F40 miał tylko to, co niezbędne. I o ile, w przypadku samochodów osobowych byłoby to wadą, tak w przypadku typowych aut sportowych, jest to ogromnym atutem. Ferrari F40 podbiło serca wielu ludzi, co więcej – nadal je podbija. Jeśli chciałbyś stać się właścicielem takiego klasyka, musisz przygotować jedyne 1,5 miliona dolarów.

Ferrari Mondial – grand tourer z prawdziwego zdarzenia

Kolejnym prestiżowym modelem od Ferrari produkowanym w latach 80. jest legendarny grand tourer – Ferrari Mondial. Samochód ten dostępny był w sumie w czterech wersjach. Były to Ferrari Mondial 8, QV, 3,2 i t. Nowy model był następcą takich pojazdów jak Ferrari 208 i Ferrari 308, które zostały wycofane ze sprzedaży. Jeśli chodzi o wersje nadwozia, do wyboru były dwie. Pierwszą z nich było coupe, natomiast drugą – kabriolet. Łącznie wyprodukowano 6149 egzemplarzy. W Polsce za używane Ferrari Mondial musielibyśmy zapłacić około 120 000 złotych, czyli w porównaniu do poprzedników naprawdę niewiele. Jeśli pragniesz być posiadaczem Ferrari i jednocześnie nie chcesz przepłacać, to Ferrari Mondial będzie strzałem w dziesiątkę.

Prezentowany model został wyposażony w silnik V8, którego pojemność była różna w zależności od konkretnej wersji. Wahała się ona od 3.0 do 3.4 litrów. Jeśli chodzi o moc – 214 – 300 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy wynosił 7700 obr./min. To, co rzucało się w oczy, zaglądając do wnętrza pojazdu, to wyposażenie obite skórą pochodzącą od firmy Connolly Leather. Dostępne było w aż trzech wersjach kolorystycznych – czerwonej, niebieskiej i czarnej. To, co również przyciągało uwagę wewnątrz auta, to przede wszystkim duża deska rozdzielcza i trójramienna kierownica. 

(fot. pixabay.com)

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*