Lata 50

BMW Isetta – dlaczego to kultowy pojazd?

BMW Isetta – dlaczego to kultowy pojazd?
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Jesteś fanem motoryzacji, a BMW to jedna z Twoich cenionych marek, do których masz zaufanie? W takim razie z pewnością słyszałeś o modelu BMW Isetta, który obecnie uznawany jest za jeden z klasyków z lat sześćdziesiątych. 

Warto wiedzieć, że jest to pojazd, który wyróżnia się nie tylko niepowtarzalnym i oryginalnym wyglądem, ale także imponującymi danymi technicznymi. Przekonaj się, czemu dziś ten samochód cieszy się tak dużym uznaniem i popularnością wśród kolekcjonerów.

Historia BMW Isetta – co warto wiedzieć?

Model ten pojawił się na rynku w 1955 roku. Jego produkcja zakończyła się w 1962 roku, jednak mimo to nadal cieszy się sporą popularnością, a kolekcjonerzy samochodów chcą mieć go w swoich zbiorach. Pojazd ten produkowany był na rynek europejski i amerykański.

Pierwowzór tego pojazdu został odkryty przez BMW w 1994 i wzbudził takie zainteresowanie, że niebawem rozpoczęła się jego produkcja. Przez siedem lat wyprodukowano aż 161 728 egzemplarzy. 

Warto wiedzieć, że obecnie produkowana jest elektryczna wersja Isetty. To tylko świadczy o tym, jak pojazd ten był ceniony w latach sześćdziesiątych. To ponadczasowe auto, które spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagających kierowców.

Jakie modele dostępne były na rynku europejskim i amerykańskim?

Pojazd ten wzbudził zachwyt i zainteresowanie, dlatego zgłaszało się po niego wiele osób. To wygodne i małe auto, dzięki któremu poruszanie się po drogach i parkowanie było bardzo proste. Auto było idealne dla kierowców początkujących, a także wygodne dla doświadczonych fanów motoryzacji. 

Warto wiedzieć, że przez lata na rynku dostępnych było kilka wersji tego modelu. W Europie dostępne były:

  • Isetta 250 – produkowana w 1955 roku,
  • Isetta 300 – produkowana w 1995 roku,
  • BMW 600 – produkowane w 1957 roku,
  • Isetta Dreirad – produkowane w 1958 roku.

Wszystkie modele cieszyły się dużą popularnością i uznaniem wśród wielbicieli marki samochodów BMW. Na rynku amerykańskim dostępne były tylko dwie wersje: Isetta 300 i 600, których produkcja zakończyła się w 1958 i 1959 roku.

Dane techniczne BMW Isetta – z nimi warto się zapoznać

Dla prawdziwych wielbicieli samochodów najważniejsze są parametry pojazdu. Warto więc podkreślić, że początkowy model Isetta 250 miał silnik jednocylindrowy chłodzony powietrzem. Pojemność skokowa silnika wynosiła 247 cm³. Moc silnika w tym modelu wynosiła 12 KM, a masa całkowita samochodu około 360 kilogramów. Przyspieszenie od 0 do 80 km/h następowało w 40 sekund.

Model Isetta 300 wyróżniał się nieco innymi parametrami, jednak największe zmiany zaszły w wersji BMW 600, w którym zastosowany został dwucylindrowy silnik chłodzony powietrzem. Moc wynosiła 19,5 KM. Prędkość maksymalna z 80 km/h wzrosła do 103 km/h.

Jak wygląda klasyk z lat sześćdziesiątych?

Kolejny aspekt, który sprawiał, że ten samochód wyróżniał się na tle innych, to oczywiście jego wygląd. Oryginalna budowa sprawiała, że ten mały pojazd przykuwał do siebie uwagę i nie dało się oderwać od niego wzroku. Często widziane były wersje dwukolorowe, gdzie dach i górna część pojazdu były polakierowane na biało, zaś dolna część była utrzymana w kolorze granatowym lub czerwonym. To auto, które jest eleganckie i stylowe. Niestety nie daje największej wygody kierowcom, ponieważ jest małe i trudno w nim przyjąć komfortową pozycję.

Znając już podstawowe fakty na temat samochodu BMW Isetta można bez trudu określić, czemu cieszy się on popularnością do dziś. To auto z lat sześćdziesiątych wybierane było przez osoby, które ceniły sobie wyniki w czasie jazdy, a co więcej, chciały się wyróżniać na drodze.

(fot. pixabay.com)

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*