Właściciele komisów z „klasykami” muszą liczyć się z dużą konkurencją. Jak wyróżnić się na tle rywali? Przede wszystkim warto rozwinąć swoją prezencję w sieci – pozycjonowanie to klucz do sukcesu.
Choć komisy samochodowe działają przede wszystkim lokalnie, marketing online ma coraz większe znaczenie także w tej branży. Podobnie jak w każdym sektorze, nieustannie pojawiają się nowe firmy, które próbują wywalczyć sobie miejsce na rynku. Najlepszym sposobem na pozyskanie klientów jest opracowanie atrakcyjnej oferty i strony internetowej.
Nawet najlepiej przygotowana i świetnie wyglądająca strona nie pomoże jednak osiągnąć zamierzonego efektu bez skutecznego pozycjonowania. Potencjalni klienci zwykle patrzą tylko na kilka pierwszych wyników wyszukiwania – warto zatem walczyć o jak najwyższą pozycję. Inwestycja w SEO i pozycjonowanie przełoży się na większą sprzedaż i zyski – to proces, który można wykonać samodzielnie lub z pomocą profesjonalnej agencji.
Terminy „SEO” i „pozycjonowanie” odnoszą się do systemu oceniania stron przez algorytmy wyszukiwarek internetowych, by ustalić ich kolejność wyświetlania po wyszukaniu danej frazy. Znaczenie ma tutaj wiele czynników – podstawą są słowa kluczowe, jednak liczy się również m.in. szybkość ładowania strony, wrażenia z jej użytkowania czy odpowiednie linkowanie. Odpowiednio zarządzając pozycjonowaniem, można zapewnić sobie stały przypływ osób odwiedzających stronę, czyli potencjalnych nowych klientów.
Najczęściej wybieraną wyszukiwarką w Polsce jest bezsprzecznie Google. To właśnie na niej skupiają się zazwyczaj agencje SEO, z których pomocą można znacznie sprawniej zadbać o pojawienie się strony na jednej z najwyższych pozycji. Skorzystanie ze wsparcia agencji zazwyczaj jest znacznie lepszym pomysłem niż zajmowanie się pozycjonowaniem na własną rękę. SEO to dość skomplikowany temat, a działanie algorytmów Google zmienia się niemal cały czas, wobec czego wiedza ekspertów może okazać się niezbędna.
Aby skutecznie pozycjonować stronę komisu klasycznych samochodów, potrzeba nie tylko pieniędzy, ale przede wszystkim wiedzy i umiejętności. Warto zatem postawić na doświadczoną agencję, która może pochwalić się udaną współpracą z dużymi, znanymi markami.
Pozycjonowanie nie jest jednorazowym działaniem. Aby osiągnąć najlepsze efekty, należy przygotować się na długotrwały proces, zajmujący zwykle 6–12 miesięcy. Spore znaczenie mają tutaj zmiany w działaniu samej wyszukiwarki, które mogą powodować konieczność dokonania pewnych zmian we wcześniejszej strategii. Jak widać, jest to dość czasochłonne zajęcie. Warto zatem oddać je w ręce specjalistów, którzy mają sporą wiedzę m.in. na temat tego, w jaki sposób mikrodane wpływają na pozycjonowanie strony internetowej, dzięki czemu będą w stanie sprawnie zarządzać procesami SEO. Najlepszym wyborem będą agencje, które oferują również przeprowadzenie kompletnego audytu.
Opłaty związane z pozycjonowaniem strony mogą znacznie się różnić w zależności od branży, lokalizacji, rozmiaru biznesu i aktualnego stanu witryny. Są to także czynniki, które bezpośrednio wpływają na zakres prac potrzebnych do wykonania w związku z pozycjonowaniem. Przy dobrze przeprowadzonym procesie pozycjonowania strony komisu klasycznych samochodów możemy jednak liczyć na rewelacyjne zyski. W wielu przypadkach nowe odwiedziny na stronie przełożą się na znacznie większą liczbę klientów oraz sfinalizowanych transakcji, zwłaszcza gdy zadbamy przy tym także o UX strony i stały rozwój oferty. Co więcej, działania związane z pozycjonowaniem pomogą także zwiększyć rozpoznawalność i renomę marki, jak również zaufanie klientów.
Fot.: Lukasz Jablonski/unsplash.com
Choć jest wielu miłośników klasycznych samochodów, wydaje mi się, że mimo wszystko jest to nisza. Chcąc promować np. event z klasykami, należy zadbać o pozycjonowanie, ponieważ informacja powinna dotrzeć do jak największej grupy odbiorców – w mojej opinii zwłaszcza tych, którzy nie są jeszcze zaznajomieni z tematem, aby zdobyć ich uwagę.
Faktycznie zgodzę się z przedmówcą, jest to swego rodzaju nisza, hobby, generalnie zajęcie dla pasjonatów i wiele osób niezainteresowanych motoryzacją przejdzie obok tego obojętnie. Działania seo są tutaj konieczne jak w przypadku, gdy realizujesz pozycjonowanie sklepów „tematycznych” – np. moda indyjska, pasmanterie, manufaktury cukierków itp. Musimy pracować nad docieraniem do osób, które są zainteresowane tematem, jak i tych, które tego typu działalności w ogóle nie poszukują. W takich chwilach lepiej skorzystać z pomocy agencji seo.