Nissan to japoński producent samochodów osobowych i autobusów. W latach 70. na rynek wypłynęły pojazdy, które obecnie uznawane są za youngtimery. Stylowe, o bardzo ciekawej sylwetce, a także wyposażone w silne jednostki napędowe.
Produkcja serii Nissan Skyline C10 rozpoczęła się w 1968 r., a trwała do 1972 roku. Model ten spotykany był w wersji czterodrzwiowej, pięciodrzwiowej i dwudrzwiowej. Można było zdecydować się na pojazd z silnikiem 1500 ccm G-5, 18000 ccm G18, a także 2000 ccm L-20. Wyróżniał się nowoczesnym wyglądem, jak na tamte lata. Dodatkowo miejsca w samochodzie było wystarczająco dużo zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Warto podkreślić, że omawiane auto do dziś cieszy się dużą popularnością, a fani starych klasyków szukają modeli, które utrzymane są w dobrym stanie. Trudno znaleźć samochód, który nie byłby uszkodzony przez rdzę.
Kolejnym pojazdem pochodzącym od japońskiego producenta jest Nissan Fairlady. To samochód, który przyciągał do siebie nowoczesnym wyglądem i nietypową sylwetką. Warto wiedzieć, że jest to samochód, który w latach 70. został wyprodukowany jedynie w 420 egzemplarzach. Dodatkowo wszystkie auta były sprzedawane jedynie na rynku japońskim. Przez to ich dostępność była mała, a to podniosło wartość samochodu. Pod maską można znaleźć legendarny i wytrzymały silnik S20, który był montowany również w modelu Nissan Skyline GTR. Motor ten wyposażony jest w głowicę mającą po cztery zawory na każdy cylinder. Do dziś można znaleźć modele utrzymane w doskonałym stanie, które cieszą się dużą popularnością.
Pierwszy Nissan Skyline GTR pojawił się na rynku w 1969 roku. Nowy model wyróżniał się mocą 160-180 KM, co oznaczało, że można było sobie pozwolić na szybszą jazdę. To sportowy samochód, który często wykorzystywany był na wyścigach.
Ciekawą propozycją jest również Nissan Cherry, który produkowany był od 1970 do 1986 roku. To kompaktowy samochód osobowy. W latach 70 wyprodukowano kolejne dwie generacje (E10 i F10). Następnie na rynku pojawiły się serie (N10 i N12), które były dostępne na rynku europejskim. Samochód ten zaliczany jest do segmentu C. Na rynku można było znaleźć modele w sedanie, kombi, hatchbacku, a także coupe. Auto było wyposażone w silnik R4 lub B4. Napęd na przód sprawiał, że możliwe było cieszenie się komfortową i bezpieczną jazdą. Samochód wyposażono w zbiornik paliwa o pojemności 40 litrów. Warto wiedzieć, że po pewnym czasie na rynku pojawił się model bliźniaczy, znany pod nazwą Alfa Romeo Arna.
Zdjęcie główne: Chris DemersHire/unsplash.com