Wiadomości

BMW uważa, że projekty retro, pomimo swojego uroku, są nieatrakcyjne rynkowo

BMW uważa, że projekty retro, pomimo swojego uroku, są nieatrakcyjne rynkowo
Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Nikogo nie trzeba przekonywać, że bawarski koncern znany jest ze swoich rewolucyjnych i ponadczasowych projektów. Jak się okazuje, projektanci nadal mają „to coś”, jednak szef designu BMW miał postanowić sprawę jasno – klasyczne projekty zostaną w sferze prototypów.

W ciągu ostatnich lat, BMW stworzyło kilka projektów nawiązujących do klasycznych modeli. Chodzi o pojazdy oznaczone nazwą „Hommage” (pl. hołd). Choć rozpalają one wyobraźnie fanów bawarskiej marki, to ich marzenia nigdy się nie ziszczą – tak przynajmniej uważa szef designu BMW, Adrian van Hooydonk.

Dla mnie wprowadzenie do sprzedaży modelu bezpośrednio nawiązującego do przeszłości to przyznanie się do faktu, że marka gdzieś po drodze straciła pomysł na siebie i zaczyna od nowa. Cofa się do miejsca, w którym sprawy zaczęły iść w złą stronę i zaczyna od tego punktu raz jeszcze.

mówił w wywiadzie dla serwisu Top Gear

(By Alf van Beem – Own work, CC0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=23484214)

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*